zondag 10 november 2013

Immense beuk als baken


Op zaterdag 9 november loop ik weer rond in de kloostertuin en aan de oostkant valt me de enorme grote beuk op. Er liggen stenen omheen, die je als het ware uitnodigen om plaats te nemen. Het is hier goed toeven. Blijkbaar is het een hangplek voor scholieren die Porta Mosana bezoeken en tussendoor het schoolse leven ontvluchten. Ik zie allerlei rommel liggen: blikjes, plastic zakjes, neergegooid bij de wortels van de beuk.
Als ik er zo onder sta, voel ik me nietig. Wat een reus is het. Hieronder zie je een klein gedeelte van zijn stam. Hoe oud zal hij zijn?



Er is meer vervuiling te ontdekken: ik zie stapels kranten die in de struiken gegooid zijn. Ik veronderstel dat scholieren die een krantenwijk hebben dit gedaan hebben:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten